Gesloten op vrijdag

Toon openingstijden

sportscholen - Taekwondo School Hilversum - kaartoverzicht

Taekwondo School Hilversum

Taekwondo is een stijlvolle en veelzijdige Koreaanse vechtsport. Het is een vechtsport die op alle niveaus aantrekkelijk is. Voor de topsporter, de wedstrijdsporter, maar natuurlijk ook voor de recreant! De sport is voor zowel mannen als vrouwen. Trainen doe je in je eigen tempo, binnen je eigen mogelijkheden. Zo kan iedereen de verschillende Taekwondo-technieken leren beheersen.

Taekwondo is een beschaafde sport waarin je op een positieve manier je energie kwijt kunt. Zelfbeheersing, discipline en respect zijn drie kenmerken van Taekwondo die tegelijkertijd het verschil aanduiden tussen sporter en vechter.

Taekwondo kent verschillende onderdelen waarvan stijl en sparren de belangrijke zijn.
Stijl is het non-contact onderdeel waarbij stijlvormen technisch zo goed mogelijk moeten worden uitgevoerd. Taegeuks en poomsees zijn een vast patroon tegen een denkbeeldige tegenstander;
Sparren is het fullcontact-gedeelte binnen Taekwondo en kenmerkt zich door de vele fraaie en snelle beentechnieken. Sinds 2000 is dit onderdeel van Taekwondo een Olympische sport.

Hiernaast leer je bij Taekwondo ook zelfverdediging, stapsparring, breektesten. Je leert onder andere technieken om jezelf te verdedigen tegen vastpakken, mes- en stokaanvallen. Het belangrijkste is dat je je eigen kracht gaat ontwikkelen en leert te gebruiken.

Services

• Gratis proefles

Gesloten
Opent ma 29 apr om 18.30
maandag18.30 - 20.30
dinsdag18.30 - 20.30
woensdagGesloten
donderdag17.30 - 20.30
vrijdagGesloten
zaterdagGesloten
zondagGesloten

Recensies

Schrijf als eerste een recensie!

Community

Geplaatste berichten zijn voor iedereen leesbaar

Profielafbeelding gast
Gast

Er zijn nog geen berichten geplaatst op deze pagina.

Beheerder

Deze pagina is niet geclaimd

De goedesportschool.nl community helpt deze pagina zo actueel mogelijk te houden. Ook bijdragen? Gebruik de knop per gewenst blok.

Adres- en contactgegevens

Oostkade 194